Idea konferencji Taropak Design
Podczas drugiej edycji Taropak Design uczestnicy konferencji otrzymali dużą dawkę aktualnej, branżowej wiedzy! Na kolejną edycję zapraszamy w 2024 roku!
Druga edycja konferencji Taropak Design, odbywającej się w ramach Targów TAROPAK, poruszyła kilka ważnych kwestii dla branży opakowaniowej. Jak ważny jest marketing dla branży? Jak duży wpływ na sprzedaż ma wygląd opakowania? Wraz z zaproszonymi ekspertami zastanowimy się: jak zaprojektować opakowanie, które skutecznie sprzedaje, na czym polega storytelling w opakowaniu, jaki wpływ na sprzedaż i projektowanie opakowań mają różnice kulturowe, a także podpowiemy jak wpłynąć pozytywnie na wrażenia z momentu otwierania opakowania.
Na własne oczy zobaczyliśmy, jak nasz mózg reaguje na konkretne rozwiązania opakowaniowe i dowiedzieliśmy się, co tak naprawdę przyciąga wzrok konsumentów wybierających opakowanie. Na żywo przeprowadziliśmy badania eyetrackingowe na uczestnikach konferencji!
Poznaliśmy także najnowsze trendy w surowcach do produkcji opakowań oraz porozmawialiśmy o wyzwaniach branży. Jak sprzedawać designerskie opakowania w obecnej sytuacji na rynku? Czy one w ogóle nadal mają znaczenie? Przedstawimy statystki ukazujące zmiany w trendach w ostatnich latach. Zaprezentowaliśmy nowoczesne rozwiązania wśród surowców opakowaniowych, które mogą zwiększyć sprzedaż.
Na zakończenie obu dni konferencji odbyły się debaty eksperckie, podczas której zaproszeni eksperci porozmawiali o tym czy design jest wartością dla konsumenta, który kupuje produkt, jakie problemy może rozwiązać lub przysporzyć design opakowania czy dlaczego warto poświęcić czas oraz środki na dobry design?